Archiv starších článků

Archiv starších článků

Spravnykrok.cz: uspěje nový pracovní portál v české konkurenci?

17.09.2008 - Počínaje 9. zářím byl spuštěn ostrý provoz pracovního portálu Spravnykrok.cz. Jedná se o nového hráče na trhu pracovních portálů, který má vysoké ambice. Nabízí v tuzemských vodách nový formát fungování pracovního portálu, kdy se platí ne za vystavení inzerátů, ale za kliknutí na něj. Za portálem stojí výkonný ředitel Ratibor Líbal a také Václav Bittner, který se podílel na technické realizaci. Ambice portálu je mít na konci příštího roku na 100 000 aktivních inzerátů. Nový projekt nabízí různé moderní prvky přejaté například ze sociálních sítí tipu LinkedIn.

Vystavení pozic zdarma


Provozovatelem nového pracovního a HR portálu www.Spravnykrok.cz se stala společnost Atobo. Výkonným ředitel nového start-up projektu byl jmenován Ratibor Líbal, který dříve působil v agentuře Actum, jejímž byl také zakladatelem. Spravnykrok.cz je český pracovní a HR portál, který nabízí firmám registraci a možnost uveřejnění svých volných pracovních pozic zdarma, přičemž zpoplatněn bude pouze skutečný zájem uchazeče. Technologicky celý portál vytvořila a spravuje společnost Et netera. Atobo vystupuje jako investor celého projektu.

Podle Líbala se situace na českém elektronickém trhu práce dostala do poměrně alarmujícího stavu. Efektivita klesá, ceny naproti tomu rostou a stávající portály nenabízejí nic nového ani pro firmy ani pro uchazeče a skrývají se podle něj za špatný stav pracovního trhu. „Nechtěli jsme vytvořit pouze konkurenci ke stávajícím portálům. Spravnykrok.cz je především portálem pro uchazeče o práci a naší vizí je umožnit jim nalézt práci svých snů. Proto systém, který umožní mnohem širší a pestřejší nabídku pracovních pozic díky snadné dostupnosti i pro menší firmy. Proto spousta dalších nástrojů a aplikací, které uchazečům pomohou v různých fázích hledání práce. Jsme pouze na začátku této cesty a do budoucna chystáme další nástroje a vylepšení.“

Portál funguje na systému, ve kterém si firmy a subjekty platí pouze za relevantní kontakt s vytipovaným uchazečem, na rozdíl od stávajících serverů, kde jsou zavedeny paušální platby bez záruk. Výkonný ředitel uvedl, že jejich snahou nebude vytvářet klasický inzertní server, ale důležitou prioritou ma být funkčnost a přidaná hodnota projektu pro uživatele a samotné firmy. Provozovatel Atobo zvolil koncept, kdy bude zpoplatněn inzerát až v momentu reakce uživatelů serveru. Bude se jednat o platbu za klik, takzvaný pay-per-click system.

Nový portál nabízí v současné době okolo 40 000 volných pracovních pozic po celé ČR. V tuto chvíli se jedná o velice ambiciózní projekt. Podle slov Ratislava Líbala by do konce roku mohlo být na Spravnykrok.cz až na 100 000 vystavených aktivních inzerátů. Jen pro srovnání, současná jednička Jobs.cz jich v současnosti spravuje odhadem polovinu.

Inspirace u Google nebo LinkedIn


Kromě nového obchodního modelu nabízí portál uživatelům a klientům řadu dalších aplikací a služeb jako např. možnost geografického vyhledávání volných pracovních pozic v mapě inspirované technologií Google. Na mapě se zobrazí vzdálenost dostupnosti místa výkonu práce od vašeho domova. Jedná se ovšem o trasu pro automobily, s prostředky městské hromadné dopravy koncept nepočítá. Portál by se však podle svých představitelů ani této možnosti nebránil, pokud by se našel vhodný dodavatel takového mapového systému.

Zajímavé je nastavení vyhledávání u nového projektu. U vyhledávání se za prvé nenachází reklama. Funguje zde našeptávač. Výsledky vyhledávání jsou řazené výhradně dle relevance, systém referencí a odkazování je podobný populárním sociálním sítím typu LinkedIn nebo Facebook a nese název DREEMnet. Vyhledávání lze nastavit podle různých kritérií, například podle benefitů, velikosti firmy, sektoru, kde se společnost pohybuje, dosaženého vzdělání zájemců, vlastnictví řidičského průkazu atd.

Podobné jako na LinkedIn jsou například doporučení. Ovšem zatímco na LinkedIn každý může doporučit každého, zde je to možné pouze ze strany nadřízeného. Je zde také možnost hodnocení firem, kde klikáte na motivy zobrazující kvalitu firmy. Jde o jakési nálepky pro podniky. Podle představitelů projektu nemůže ani dojít k situaci, kdy by se čerstvě vyhozený pracovník rozhodl schladit žáhu na bývalém šéfovi, tím že kliká na negativní doporučení. Systém prý takové chování rozezná a nepovolí ho. Systém zahrnuje také aplikaci DREEMindex na měření spokojenosti s prací, systém na automatické hledání ideální práce – DREEMjob a další.

Zajímavou funkcí je také možnost umístění video profilu uchazeče. Někomu se taková možnost může zdát jako zbytečná, ovšem každý personalista nebo vedoucí pracovník se může setkat se situací, kdy dostane stoh životopisů, kde všichni píší podobné frázi o své spolehlivosti, samostatnosti, invenci atd. Potom je těžké se vyznat, kdo má jaké schopnosti doopravdy. Video profil, krátká osobní video prezentace, tak může pomoci k rozhodování.

Firemní nabídka Spravnykrok.cz


Samotné zveřejnění inzerátu je zdarma a zdarma je rovněž jeho základní zobrazení ve výsledcích hledání. Firmy platí pouze za skutečné zájemce, které inzerovaná pozice opravdu zaujme a to ve třech krocích

1. Uchazeč klikne ve výsledcích hledání na inzerát pro získání kompletních informací, (20,- Kč)
2. Na základě toho kontaktuje inzerenta a zašle mu svůj životopis (90,- Kč).
3. Nastoupí na pozici (2 000,- Kč).

Jako hlavní synergii pro podniky představitelé portálu zmiňují přesnější zadávání inzerátů a tím pádem dosažení efektivnějších výsledků. Dále prezentují kompletnost a online kontrolu nad inzeráty – zadavatelé si mohou nastavit přesné finanční limity, inzeráty kdykoli zastavovat a znovu spouštět detailní online statistiky a výsledky efektivity každého inzerátu – zadavatelé vidí, kolika lidem se inzerát zobrazil, kolik z nich na něj kliklo, kolik jich poslalo životopis.

Firemní HR specialisté a personalisté mají na portálu možnost zdarma pořádat online diskuze s uchazeči o práci. Portál je vhodný pro inzerování volných pozic i pro malé firmy např. v regionech. Termín "malá firma" pro toto použití Ratibor Líbal charakterizoval jako subjekt s méně než deseti zaměstnanci.

Přečtěte si také

Lidé ve firmách: kdo a kam přešel
Mzdy top manažerů prudce rostou, průměrně berou přes 400 000 Kč?
Jak si udržet zaměstnance v týmu?
Manažeři potvrdili tlak IT odborníků na zvyšování mezd

Navigace